Najpopularniejsze
- 29 września 2024
- wyświetleń: 3186
[WIDEO] Trwa 32. edycja Czechowickich Prezentacji Filmowych. Repertuar i opisy filmów
Za nami:
Miejski Dom Kultury w Czechowicach-Dziedzicach oraz DKF "Puls" zapraszają na 32. edycję Czechowickich Prezentacji filmowych. W tym roku wydarzenie, podczas którego będzie można obejrzeć siedem produkcji, odbywa się od 20 do 26 września.
Repertuar można znaleźć pod opisami filmów. Karnety można zakupić w cenach 70 złotych (ulgowe) oraz 80 złotych. Koszt karnetu na 3 wybrane filmy to 48 złotych, z kolei pojedynczych wejściówek - od 15 do 20 złotych.
Opisy filmów
ZŁA NIE MA (Japonia)
Takumi (Hitoshi Omika) mieszka w lesie niedaleko Tokio i opiekuje się córką Haną (Ryô Nishikawa). Codzienny rytm społeczności zaburza przyjazd przedstawicieli korporacji, którzy na polanie odwiedzanej przez jelenie chcą zrobić nowoczesny przyczółek glampingowy, oferujący mieszczuchom biwakowanie w ekskluzywnych warunkach. Opór lokalnej społeczności jest spokojny, ale stanowczy. A im dalej w las, tym więcej pojawia się wątpliwości.
WSZYSTKIE ODCIENIE ŚWIATŁA (Francja/Holandia/Indie, /Luksemburg /Włochy)
W centrum wielomilionowego, kosmopolitycznego miasta mieszkają trzy kobiety: dwie pielęgniarki oraz szpitalna kucharka. Prahba otrzymuje dość zaskakujący upominek od męża, który wyjechał do pracy do Niemiec. Anu spotyka się ze swoim chłopakiem, mierząc się z problemami religijnymi i... lokalowymi. Parvati, wdowa, walczy z nieuzasadnioną eksmisją.
LEE. NA WŁASNE OCZY (WIK. Brytania/USA)
Ta historia zaczyna się w 1938 roku na południu Francji, gdzie Lee spędza wakacje ze swoimi najukochańszymi i najbliższymi przyjaciółmi - artystami, poetami i powiernikami. Kobieta, która kiedyś była modelką i podopieczną awangardowego fotografa Mana Raya, teraz ma dość bycia postrzeganą wyłącznie przez pryzmat obiektywu i męskich spojrzeń. Skupia się więc na własnej działalności fotograficznej. Zbliża się wojna i niemal z dnia na dzień wszystko w ich codziennym życiu ulega całkowitej zmianie.
Nie zważając na bombardowania, Lee Miller wyrusza za miłością swojego życia, handlarzem dziełami sztuki, Rolandem Penrosem, do jego rodzinnego Londynu, gdzie znajduje pracę jako fotografka w brytyjskim "Vogue". Sfrustrowana ograniczeniami narzucanymi ówczesnym fotografkom, którym pozwala się dokumentować jedynie życie domowe i zmęczona słuchaniem, że od kobiet oczekuje się "wykonywania ich obowiązków", podczas gdy "mężczyźni decydują, co nimi jest!", Miller namawia swoją szefową, Audrey Withers, aby ta wystąpiła do Ministerstwa Informacji o pozwolenie wyjazdu Lee na front.
ARMAND (Norwegia/Holandia/Niemcy/Szwecja)
Armand znowu sprawia kłopoty w szkole. Jego ekscentryczna matka (Renate Reinsve) zostaje wezwana na spotkanie z nauczycielką. Ku jej zdziwieniu, w szkole czekają na nią również rodzice innego chłopca. Nikt z obecnych nie wie, co tak naprawdę się wydarzyło. Ten (być może) drobny incydent między chłopcami jest niczym szpila, która przebija balon napięcia pomiędzy ich matkami. Dochodzi do eskalacji konfliktu, gdzie prawda miesza się z kłamstwem, a bohaterki rozpoczynają psychologiczną walkę o uwagę i zaufanie.
BESTIA (Francja/Kanada)
Doceniony na festiwalu w Wenecji, wizjonerski film mistrza francuskiego kina Bertranda Bonello, inspirowany legendarnym opowiadaniem Henry’ego Jamesa. Jest rok 2044, kontrolę nad ludźmi sprawuje sztuczna inteligencja, która głosem Xaviera Dolana, także współproducenta filmu, namawia Gabrielle (zjawiskowa Léa Seydoux w kilku odsłonach!), by poddała się procedurze eliminacji silnych uczuć, łączących ją z poprzednimi wcieleniami. Odnajdujemy ją w Paryżu w 1910 roku, gdy w pałacowym wnętrzu spotyka Louisa, który niczym X z "Zeszłego roku w Marienbadzie" przekonuje ją, że poznali się już wcześniej. Tak zaczyna się - ujęta w widowiskową formę melodramatu, science fiction, thrillera i filmu grozy - spektakularna i zaskakująca historia wiecznie niespełnionej miłości i nigdy nieprzezwyciężonego strachu. Niezwykły wizualnie film Bonello dąży do rozsadzenia ram kinowego ekranu i doświadczenia filmowego.
THE DEAD DON’T HURT (Meksyk/Kanada/Dania)
Vivienne Le Coudy to niezależna kobieta, mieszkająca na Dzikim Zachodzie w latach 60. XIX wieku, która wdaje się w romans z duńskim imigrantem Holgerem Olsenem. Wybuch wojny secesyjnej rozdziela parę, gdy Olsen podejmuje decyzję, by walczyć po stronie Unii. Zostawia samotną Vivienne w miejscu kontrolowanym przez skorumpowanego burmistrza Rudolpha Schillera oraz jego pozbawionego skrupułów partnera biznesowego, potężnego ranczera Alfreda Jeffriesa. Syn Alfreda, Weston agresywnie odnosi się do Vivienne, która jest zdecydowana oprzeć się jego niechcianym zalotom. Kiedy Holger wraca z wojny, on i Vivienne muszą stawić czoła nowej rzeczywistości i zmianom, które także w nich zaszły.
JA, KAPITAN (Włochy/Belgia/Francja)
Seydou (w tej roli nagrodzony na festiwalu w Wenecji Seydou Sarr) i Moussa to dwaj młodzi mężczyźni, którzy nie boją się marzyć. Zdają sobie sprawę, że rodzinny Dakar nie jest w stanie zaoferować im wiele, a perspektywa lepszego życia i upragnionej muzycznej kariery czeka na nich z dala od afrykańskiego kontynentu. Celem bohaterów nowego filmu Matteo Garrone staje się zatem Europa.
W tajemnicy przed rodzinami mężczyźni przygotowują się do dalekiej podróży. Grają na imprezach, by zebrać niezbędne środki, i coraz bardziej dojrzewają do tego, by - być może na zawsze - opuścić swoich bliskich. Nie zdają sobie jednak sprawy, że droga ku lepszej przyszłości okazać się może wyjątkowo kręta. A niebezpieczeństwo będzie czyhało na nich nie tylko za sprawą wyczerpującej przeprawy przez kolejne afrykańskie kraje, ale i ludzi, którzy z pośredniczenia w nielegalnym przerzucie imigrantów uczynili swój sposób na życie.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Kino Świt
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Kino Świt" podaj