Wiadomości
- 23 stycznia 2025
- wyświetleń: 6295
Wywożenie odpadów zielonych z posesji w ramach usługi dodatkowej. Znamy szczegóły
Do czechowickich radnych trafił projekt uchwały w sprawie usługi dodatkowej w ramach odbierania odpadów z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Chodzi o zapowiadany odbiór odpadów zielonych, w tym trawy.
W projekcie uchwały określono dodatkową usługę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, polegającą na podstawieniu kontenera i jego jednorazowym odbiorze oraz transporcie do PSZOK.
Usługa dotyczy odpadów zielonych pochodzących z pielęgnacji terenów zielonych i ogrodów będących częścią nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. W projekcie uchwały czytamy, że cena za nią wyniesie 240 złotych, a odpady będą gromadzone w kontenerach o pojemności 1,5 m3, 5 m3 lub 7 m3.
Co ważne, w kontenerach nie będzie można gromadzić innego rodzaju odpadów. W przypadku naruszenia tego warunku, mogą one zostać sklasyfikowane jako niesegregowane (zmieszane), a właściciel nieruchomości zamawiający usługę dodatkową może zostać obciążony kosztami zagospodarowania odebranych odpadów, zgodnie z cennikiem przedsiębiorcy świadczącego usługę udostępnionym na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach.
- W przypadku stwierdzenia, iż odebrane odpady pochodzą z nieruchomości niezamieszkałych, właściciel nieruchomości zamawiający usługę dodatkową może zostać obciążony kosztami zagospodarowania odebranych odpadów, zgodnie z obowiązującym cennikiem przedsiębiorcy świadczącego usługę, udostępnionym na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach - możemy przeczytać w projekcie uchwały.
Właściciel nieruchomości będzie zobowiązany zapewnić miejsce podstawienia i odbioru kontenera, umożliwiając tym samym dojazd i załadunek specjalistycznymi pojazdami.
Usługa dodatkowa będzie realizowana na podstawie prawidłowo wypełnionego zgłoszenia zapotrzebowania składanego w czechowickim Urzędzie Miejskim przez właściciela nieruchomości. Wzór zgłoszenia będzie dostępny w wersji elektronicznej na stronie internetowej UM oraz w wersji papierowej w magistracie.
Ponadto w projekcie uchwały możemy przeczytać, że usługa zostanie zrealizowana nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia zgłoszenia. Właściciel nieruchomości będzie zobowiązany do zgłoszenia w Urzędzie gotowości do odbioru podstawionego kontenera nie później niż trzeciego dnia roboczego licząc od dnia jego podstawienia, a także uiścić opłatę za wykonaną usługę dodatkową w terminie 14 dni, licząc od dnia wystawienia noty obciążeniowej przez Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach.
Płatności będzie można dokonywać przelewem na rachunek bankowy podany na nocie obciążeniowej bądź w kasie Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach.
Uchwała będzie rozpatrywana przez czechowickich radnych podczas sesji Rady Miejskiej we wtorek 28 stycznia. Będzie ona podlegać ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i wejdzie w życie z dniem 1 kwietnia.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.