Wiadomości
- 31 marca 2023
- wyświetleń: 9640
[FOTO] Pociągi powrócą na trasę do Krakowa? Kończy się przebudowa linii
Powoli kończy się przebudowa linii nr 93 na odcinku od Czechowic-Dziedzic do Oświęcimia. Inwestycja zakończy się w czwartym kwartale. Mamy także dobre wiadomości dla pasażerów - jeden z przewoźników kolejowych planuje przywrócenie połączeń między naszym miastem a Krakowem.
- Modernizacja trasy kolejowej Trzebinia - Oświęcim - Czechowice Dziedzice, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewni jeszcze w tym roku sprawniejsze, bezpieczniejsze i komfortowe podróże pociągiem. Pasażerowie już korzystają z efektów prac, m.in. z przebudowanych stacji i przystanków, gwarantujących lepszy komfort i dostępność - przekazała portalowi czecho.pl Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
Między Trzebinią a Oświęcimiem, podróżni łatwiej dostają się do pociągów z nowych, wysokich peronów, między innymi w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie. Nowe obiekty korzystnie służą pasażerom, np. w wyjazdach do Trzebini i Oświęcimia. Efektem inwestycji, podnoszącej standard podróżowania i bezpieczeństwo - oprócz nowych torów, urządzeń sterowania ruchem i sieci trakcyjnej są także przebudowane/wyremontowane 34 obiekty inżynieryjne, w tym 22 wiadukty, 6 przepustów, 3 mosty, 2 przejścia podziemne, 1 ściana oporowa. Obecnie, w końcowej fazie realizacji są dwa zabytkowe wiadukty w Chrzanowie. Ponadto wykonywane jest szlifowanie szyn i rozjazdów oraz prace wykończeniowe.
- Na stacji Oświęcim dwa nowe perony i przejście podziemne z windami ułatwiają podróżnym dostęp i wsiadanie do pociągów. Kontynuowana jest budowa kolejnego peronu oraz ostatniego segmentu przejścia podziemnego. Finał inwestycji na stacji planowany jest w lipcu - dodaje przedstawicielka kolejowej spółki.
Między Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami dostępność do kolei zwiększyły nowe perony na stacji Brzeszcze Jawiszowice oraz na przystankach Brzeszcze, Jawiszowice Jaźnik, Kaniów i Dankowice. Stacje i przystanki dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Sprawność i bezpieczeństwo na trasie zwiększają m.in. przebudowane lub wyremontowane 43 obiekty inżynieryjne, w tym: 12 mostów, 6 wiaduktów i 25 przepustów. Zasadnicze prace na odcinku Oświęcim - Czechowice Dziedzice zostały zakończone. Obecnie wykonywane są roboty okołotorowe i odwodnieniowe.
- Dzięki inwestycji PLK SA, od 12 czerwca linia kolejowa z Trzebini do Oświęcimia i Czechowic-Dziedzic będzie przygotowana do ruchu pociągów z prędkością 120 km/h - zwraca uwagę Szalacha.
Zakończenie wszystkich robót, planowane w czwartym kwartale bieżącego roku. Modernizacja linii na trasie Trzebinia - Oświęcim wchodzi w skład projektu za ponad 800 mln PLN netto: "Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia - Zebrzydowice". Projekt jest współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12).
Jak udało nam się ustalić, na trasę pomiędzy Czechowicami-Dziedzicami a Krakowem powrócą pociągi PKP Intercity. - Po zakończeniu prac wykonywanych przez zarządcę infrastruktury, PKP Intercity planuje przywrócenie części pociągów międzynarodowych - poinformował Zespół Prasowy PKP Intercity S.A. Przypomnijmy, przez nasze miasto przejeżdżały m.in. pociągi relacji Praga - Kraków.
Co z innymi przewoźnikami? Wysłaliśmy zapytania w tej sprawie do Kolei Śląskich i PolRegio, jednak do momentu publikacji artykułu nie uzyskaliśmy odpowiedzi. Z kolej w PKP PLK usłyszeliśmy, że przewoźnicy nie przesłali spółce informacji o nowych połączeniach. Warto dodać, że obecnie PolRegio uruchamia po jednej parze pociągów w piątki i niedziele.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.