Wiadomości

  • 17 lutego 2023
  • wyświetleń: 526

Wybór agencji SEO do pozycjonowania sklepu internetowego - na co zwrócić uwagę?

Materiał partnera:

Jednym z filarów rozwoju sklepu internetowego jest zadbanie o dobrą widoczność w sieci. Osiągnąć to można na wiele sposobów. Można do tego wykorzystać płatne reklamy, które zachęcą potencjalnych klientów do odwiedzenia strony. Innym sposobem jest praca nad organicznym zasięgiem sklepu. Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku można skorzystać z usług agencji marketingowych, które wspierają firmy w tych działaniach.

pozycjonowanie sklepu internetowego


Z poniższego artykułu dowiesz się, jak wybrać odpowiednią agencję SEO, która zadba o pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego.

Doświadczenie i referencje agencji oferującej pozycjonowanie



Przed podjęciem współpracy z agencją SEO warto sprawdzić doświadczenie i portfolio. Jeśli zamierzasz zlecić pozycjonowanie dużego sklepu e-commerce, dowiedz się, czy agencja ma w swoim portfolio takie współprace. Możesz poprosić o prezentację wyników (oczywiście bez wskazywania konkretnych firm).

Metody pozycjonowania i potwierdzenie kompetencji przez Google



Dowiedz się jakich metod i strategii używają agencje, z którymi planujesz współpracę. Jednym z kryteriów, które pomoże Ci oddzielić porządne firmy od tych, z którymi lepiej nie współpracować, jest certyfikat Partnera Google. Agencja, która posiada takie wyróżnienie, jest sprawdzona przez Google m.in. pod względem uczciwości i działania według wymogów tej wyszukiwarki. Taka firma zazwyczaj ma również większe możliwości działania.

Zrozumienie branży i celów biznesowych Twojego sklepu internetowego



Agencja SEO, której powierzysz zwiększanie widoczności Twojego sklepu e-commerce, powinna rozumieć specyfikę Twojego biznesu i potrzeby wynikające z branży, w której działasz. Pozwoli to ustalić osiągalne cele, które przełożą się na wzrost sprzedaży. Pamiętaj, aby ustalić je wspólnie, a następnie spisać wraz z budżetem przeznaczonym na ich realizację. Na podstawie ustalonych celów możesz w przyszłości oczekiwać raportów.

Współpraca i komunikacja



Dobra współpraca i regularna komunikacja z agencją to niezwykle ważna kwestia. Upewnij się, że agencja jest dostępna i gotowa do współpracy, a także, że jest w stanie przedstawić jasno i czytelnie swoje działania i osiągane rezultaty. Warto też ustalić, w jaki sposób agencja będzie raportować postępy — czy to w formie zestawień mailowych, czy w trakcie spotkań.

Podsumowanie



Wybór odpowiedniej agencji SEO do pozycjonowania sklepu internetowego może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu biznesu. Warto więc dokładnie przemyśleć wybór agencji i upewnić się, że jest ona w stanie spełnić wszystkie nasze oczekiwania i potrzeby. Współpraca z odpowiednią agencją może przynieść wiele korzyści, takich jak oszczędność czasu, skuteczność działania, a przede wszystkim wzrost sprzedaży w sklepie internetowym.