Wiadomości
- 28 kwietnia 2022
- wyświetleń: 7055
Wątpliwości ws. nowego dyrektora AZK. Urząd Miejski wyjaśnia
1 kwietnia Marcin Dziki został nowym dyrektorem Administracji Zasobów Komunalnych w Czechowicach-Dziedzicach. Wątpliwości naszych czytelników wzbudził sposób, w jaki wieloletni pracownik jednego z wydziałów czechowickiego Urzędu Miejskiego otrzymał to stanowisko. O komentarz poprosiliśmy magistrat.
Przypomnijmy, jak informowaliśmy 5 kwietnia w artykule "Nowy dyrektor czechowickiej Administracji Zasobów Komunalnych", Marcin Dziki, radny Rady Powiatu Bielskiego, a także wieloletni pracownik Wydziału Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach, z dniem 1 kwietnia został powołany na stanowisko dyrektora czechowickiej Administracji Zasobów Komunalnych.
Informację przekazał podczas sesji Rady Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach burmistrz Marian Błachut. Marcin Dziki zastąpił na stanowisku dyrektora Grzegorza Kotowicza, który złożył rezygnację ze stanowiska. Kotowicz we wrześniu ubiegłego roku został prezesem Polskiego Związku Kajakowego.
Wątpliwości czytelników portalu czecho.pl wzbudził sposób, w jaki Marcin Dziki otrzymał stanowisko dyrektora Administracji Zasobów Komunalnych. Jak zauważył jeden z czechowiczan, na stronie internetowej Urzędu Miejskiego nie pojawiła się między innymi żadna informacja na temat naboru na wolne stanowisko urzędnicze.
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach. Jak poinformowano nasz portal, Marcin Dziki otrzymał stanowisko dyrektora AZK drogą awansu - przed tym piastował funkcję wicedyrektora Administracji Zasobów Komunalnych. Wcześniej, w lutym Marcin Dziki przeszedł z Wydziału Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach do Administracji Zasobów Komunalnych na zasadzie opisanej w artykule 22 ustawy o pracownikach samorządowych.
Jak czytamy we wspomnianej ustawie, "pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, można na jego wniosek lub za jego zgodą przenieść do pracy w innej jednostce, o której mowa w artykule 2, w tej samej lub innej miejscowości, w każdym czasie, jeżeli nie narusza to ważnego interesu jednostki, która dotychczas zatrudniała pracownika samorządowego, oraz przemawiają za tym ważne potrzeby po stronie jednostki przejmującej. Przeniesienia dokonuje się w drodze porozumienia pracodawców".
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.