Wiadomości

  • 11 lutego 2022
  • wyświetleń: 2231

Feryjny rozkład jazdy PKM. Zabrakło informacji o zmianach?

W poniedziałek, 7 lutego PKM Czechowice-Dziedzice wprowadził feryjny rozkład jazdy - tydzień wcześniej od rozpoczęcia ferii zimowych w województwie śląskim. Okazuje się, że informacja o zmianach nie dotarła do wszystkich pasażerów komunikacji miejskiej w naszym mieście, m.in. przez brak stosownych komunikatów na przystankach.

Przystanek, prusa, wiata, rozkład jazdy, pkm
Przystanek Prusa / Łukasiewicza - 10.02.2022 · fot. mp / czecho.pl


Do redakcji portalu czecho.pl zgłosiła się jedna z mieszkanek czechowickich Brożysk, która była mocno zdziwiona i zbulwersowana wprowadzeniem feryjnego rozkładu jazdy przez PKM Czechowice-Dziedzice już od 7 lutego - tydzień wcześniej od rozpoczęcia ferii w województwie śląskim. Sytuacja dotknęła jej córkę, 9-letnią uczennicę jednej ze szkół podstawowych (nauka zdalna nie dotyczyła uczniów szkół klas 1 - 4). We wtorek, 8 lutego 9-latka oraz kilka starszych osób oczekiwało na przyjazd autobusu linii nr 2 na jednym z przystanków na Brożyskach. Bez skutku - pojazd czechowickiego przewoźnika nie kursował w tym czasie właśnie przez wprowadzenie feryjnego rozkładu - był oznaczony literą "S".

Przystanek, prusa, wiata, rozkład jazdy, pkm
Przystanek Prusa / Łukasiewicza - 10.02.2022 · fot. mp / czecho.pl


Co więcej, do naszej czytelniczki nie dotarła informacja o zmianach wprowadzonych przez PKM, m.in. przez brak stosownego komunikatu na przystankach autobusowych. Jak sprawdziliśmy, podobnie jest na innych przystankach w gminie Czechowice-Dziedzice, jak np. na przystanku "Prusa / Łukasiewicza". Warto dodać, że informacja o zmianach pojawiła się w internecie, np. na naszym portalu m.in. w tym artykule, na stronie internetowej Urzędu Miejskiego oraz w aplikacji iPKM (screen poniżej).

Screen ipkm
Screen z aplikacji iPKM - 11.02.2022 · fot. mp / czecho.pl


O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Rafała Kupczaka, prezesa PKM. - Od 3 lutego była zamieszczona informacja w autobusach, na dworcu autobusowym, w punkcie sprzedaży biletów oraz w internecie na stronie PKM i Facebooku. Jest nam bardzo przykro z powodu opisanych sytuacji i przepraszamy za powstałe niedogodności. Jeszcze dziś umieścimy dodatkowo informację w gablotkach wiat przystankowych. Nie mamy możliwości umieszczania informacji na przystankach bez wiat przystankowych. Raz jeszcze przepraszam i na pewno wyciągniemy wnioski z powstałej sytuacji - powiedział portalowi czecho.pl Kupczak.

mp / czecho.pl

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.