Wiadomości
- 2 lutego 2022
- wyświetleń: 5740
PKP PLK podsumowuje postępy prac na stacji Czechowice-Dziedzice
27 stycznia, w artykule Podróżni mogą korzystać z nowego peronu i tunelu, informowaliśmy o udostępnieniu nowego peronu na stacji Czechowice-Dziedzice. Postępy dotychczasowych prac na przebudowie stacji, które są prowadzone w ramach modernizacji węzła kolejowego, podsumowała spółka PKP PLK.
- Dla podróżnych perony stacji Czechowice-Dziedzice stają się bardziej dostępne i komfortowe. Pasażerowie korzystają już z nowego peronu. Peron jest wyższy, dzięki czemu ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Nowa wiata zabezpiecza podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Są nowe ławki, informacja pasażerska, czytelne oznakowanie i jasne oświetlenie. Bezpieczne i wygodne dojście na peron zapewnia nowo wybudowane przejście podziemne. Będą też windy - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.
- Budowane są schody z peronu na wiadukt na ul. Traugutta. Wykonawca kontynuuje prace przy sąsiednim peronie. Udogodnieniem dla podróżnych jest peron tymczasowy przy budynku dworca. Na stacji Czechowice-Dziedzice zmodernizowano 5 torów. Kontynuowane są prace od strony ul. Hutniczej. Przebudowa układu torowego zwiększy możliwości obsługi składów na stacji - dodaje przedstawicielka kolejowej spółki.
Szeroki zakres prac przy sieci trakcyjnej i układzie torowym wymaga zmian w komunikacji. Zmiany maksymalnie ograniczono. Na odcinku Pszczyna - Bielsko-Biała Główna za nocne pociągi wprowadzono zastępczą komunikację autobusową. Szczegóły są dostępne na stronach przewoźników oraz http://www.portalpasazera.pl.
- Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawi przepustowość kolejowych szlaków oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Linie kolejowe będą dostosowane do wymogów transeuropejskiej sieci transportowej. Projekt zapewnia wzrost konkurencyjności kolei względem innych środków transportu. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt przewiduje wymianę około 50 km torów i sieci. Wymiana rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów wpłynie przebudowa 3 przejazdów kolejowo-drogowych - podsumowuje Głowacka.
Projekt "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła - Czechowice-Dziedzice - Zabrzeg" o wartości 1,4 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską z instrumentu CEF "Łącząc Europę". Roboty planowane są do października 2023 roku.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Przebudowa czechowickiego węzła kolejowego
Od 2019 roku trwa przebudowa czechowickiego węzła kolejowego. Dzięki niej przebudowano stacje Czechowice-Dziedzice, Zabrzeg oraz Goczałkowice-Zdrój. Wymieniono także między innymi tory oraz elementy sieci trakcyjnej. Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Przebudowa czechowickiego węzła kolejowego" podaj