Wiadomości

  • 18 grudnia 2021
  • wyświetleń: 1229

Jak uniknąć przykrych niespodzianek podczas zakupów przez internet?

Jesteśmy w przedświątecznym ferworze zakupów. W związku z pandemią COVID-19 wielu z nas kupuje prezenty dla bliskich przez internet. Warto dołożyć starań, aby obyło się bez przykrych niespodzianek.

paczka, kurier, zakup, internet
Jak uniknąć przykrych niespodzianek podczas zakupów przez internet? · fot. Pixabay


Koniecznie sprawdźmy zawartość przesyłki jeszcze przy kurierze. Jak mówi Irena Krzanowska, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Bielsku-Białej warto tego przypilnować, bo w związku z sytuacją epidemiczną zmieniły się przepisy wg. których kurier może zostawić paczkę i odjechać bez potwierdzenia jej odbioru. Jeśli zawartość jest uszkodzona, domagajmy się przyjazdu kuriera i spisania przez niego protokołu szkody.

- Mieliśmy skargę od mieszkańca, który dostał ubitą umywalkę. Kurier, mimo próśb nie wrócił się i odesłał klienta do wypełnienia protokołu on-line. Podobnie polecili w biurze firmy przewozowej. Tyle tylko, że potem sytuację rozstrzygnięto na niekorzyść kupującego, bo uznano dokument za niewiarygodny - spisany jedynie przez kupującego - mówi Irena Krzanowska. Dodaje, że jest to problem występujący przez cały rok, nie tylko przed świętami. Jednym ze sposobów uniknięcia takiej sytuacji, jest zamówienie towaru z płatnością przy odbiorze.

Problemy mogą wystąpić także przy zwrocie zakupów. - Zadzwoniła do nas kobieta, której zwrotu nie przyjęto bo przedmiot dotarł uszkodzony - mówi rzeczniczka konsumentów. Zabezpieczeniem może tu być wykupienie dodatkowej usługi- sprawdzenie zawartości. W takiej sytuacji przesyłka jest otwierana przez odbiorcę przy kurierze. Niestety, nie wszyscy oferują taką usługę.

mp / czecho.pl

źródło: Starostwo Powiatowe w Bielsku-Białej

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.