Wiadomości

  • 22 października 2021
  • wyświetleń: 1364

Co to jest influencer marketing?

Materiał partnera:

Segment narzędzi digital może uzasadniać opracowanie planu nastawionego na długofalową współpracę z liderem opinii lub postacią wykorzystującą dany produkt czy usługę. Oczywiście wiąże się ona z ryzykiem ujawnienia pewnych niedoskonałości albo uchybień, ale korzyści promocyjnych jest znacznie więcej.

Co to jest influencer marketing?


Influencer marketing, bo o nim mowa, nie będzie kojarzony z producentem, ponieważ to lider opinii prezentuje własne poglądy na temat wybranej opcji. Stąd w oczach klientów jest odbierany za obiektywnego analityka rzeczywistości - w tym poszczególnych ofert. Tymi osobami są przede wszystkim blogerzy, vlogerzy, streamerzy i instagramerzy. Kampanie dla influencerów mają najpełniej przedstawiać możliwości konkretnych projektów marketingowych. Badania społeczne pokazują, że powyższe działania wpływają zwłaszcza na grupę najmłodszych użytkowników internetu.

Czym wyróżniają się dobre kampanie influencerskie?



Podstawą do osiągnięcia sukcesu projektu w obszarze influencer marketingu jest dobór właściwej osoby do przetestowania albo zanalizowania pozycji z oferty danej firmy. W tym przypadku musi ona reprezentować cechy jak najbardziej zbliżone do odbiorców przekazu, czyli grupy docelowej. Wszystko po to, by taka postać była faktycznym autorytetem, a nie tylko nośnikiem informacji pomiędzy marką a internautami. Wzorcowe kampanie dla influencerów wyróżniają się przede wszystkim:

  • eliminowaniem zbędnych barier komunikacyjnych;
  • odwoływaniem się do najchętniej wybieranych modeli działań;
  • aktywnym uczestnictwem odbiorców danych treści;
  • budowaniem wiarygodności marki w oczach klientów;
  • nadawaniem oryginalności często zwyczajnym, banalnym produktom;
  • zwiększaniem konwersji witryny i lepszym pozycjonowaniem w wyszukiwarkach.


Kiedy warto postawić na influencer marketing?
Głównym uzasadnieniem do podjęcia powyższych działań marketingowych będzie analiza dokonań sieciowych danego influencera. Może on np. odnosić się do oferty firmy lub korzystać z jej produktów i usług. Wtedy zawsze należy reagować, nawet w przypadku skrajnie negatywnych opinii wobec marki. Pozostawienie przekazu bez odniesienia się oraz uargumentowania racji byłoby poważnym błędem. Kolejnym przykładem potwierdzającym konieczność nawiązania współpracy będzie ponadprzeciętna popularność postaci powiązanej z danym segmentem artykułów. Jako lider opinii realizator kampanii dla influencerów zyskuje wiarygodność przekazu. Wielu specjalistów twierdzi, że taki rodzaj kampanii może być sposobem na pokonanie znaczących kryzysów komunikacyjnych poprzez odświeżenie perspektywy postrzegania marki.