Najpopularniejsze
- 30 stycznia 2022
- wyświetleń: 26479
[FOTO] Podróżni mogą korzystać z nowego peronu i tunelu
Od dzisiaj podróżni mogą korzystać z nowego peronu na stacji Czechowice-Dziedzice - numer 1. Równocześnie zamknięto peron nr 3 - rozpoczyna się jego przebudowa.
Nowy peron został wydłużony względem poprzedniego za wiadukt kolejowy na ulicy Truagutta. Zyskał on nowe zadaszenie, a zabytkowe zostało przeniesione za wcześniej wspomnianą przeprawę drogową. Co ważne, na nowy peron prowadzi zupełnie nowe przejście podziemne, które wyposażone jest w windy. Przejście z wiaduktu na ul. Traugutta na nowy peron pozostało nieczynne. Równocześnie z otwarciem nowego peronu nr 1 został zamknięty peron nr 3, który również zostanie przebudowany.
Przebudowa stacji Czechowice-Dziedzice, w tym budowa nowych peronów, to jeden z elementów przebudowy czechowickiego węzła kolejowego. Inwestycja trwa od blisko dwóch lat. W jej ramach przebudowano już torowiska oraz stację Zabrzeg. Nadal trwa m.in. budowa nowego tunelu na ulicy Hutniczej w Czechowicach-Dziedzicach oraz na stacji Goczałkowice-Zdrój.
Przebudowa czechowickiego węzła kolejowego
Od 2019 roku trwa przebudowa czechowickiego węzła kolejowego. Dzięki niej przebudowano stacje Czechowice-Dziedzice, Zabrzeg oraz Goczałkowice-Zdrój. Wymieniono także między innymi tory oraz elementy sieci trakcyjnej. Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Przebudowa czechowickiego węzła kolejowego" podaj
Gorący tematInwestycja kosztowała ponad 1,5 miliarda złotych. Teraz otrzymała tytuł "Budowy Roku 2023"
Gorący temat[FOTO] PKP PLK podsumowały przebudowę węzła. Jak wpłynęła na czasy przejazdu?
Gorący temat[FOTO] Węzeł kolejowy gotowy! Inwestycja kosztowała 1 500 000 000 złotych
[WIDEO] Konduktor Przemek o historii czechowickiego dworca kolejowego
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.