Edukacja

  • 26 marca 2018
  • wyświetleń: 5330

"Zdolni z Czechowic-Dziedzic" w szkole podstawowej nr 2 w Ligocie

W Szkole Podstawowej nr 2 im. Powstańców Śląskich w Ligocie w roku szkolnym 2017/2018 realizowane są dwa projekty w ramach programu edukacyjno-społecznego ,,Zdolni z Czechowic-Dziedzic, miasta z zapałem’’. Jest on wspólnym przedsięwzięciem Gminy Czechowice-Dziedzice oraz Grupy LOTOS S.A., będącej jego partnerem finansowym.

SP nr 2, Ligota
"Zdolni z Czechowic-Dziedzic" w szkole podstawowej nr 2 w Ligocie · fot. Szkoła Podstawowa nr 2 w Ligocie


To dzięki nim uczniowie mogą brać udział w ciekawych zajęciach, podczas których korzystają również z pomocy naukowych zakupionych dzięki wsparciu finansowemu organizatorów przedsięwzięcia.

Na zajęciach "Ziołowe Laboratorium - Alwena" trzy uczennice: Aleksandra, Weronika, Nadia z klasy 5, od imion których pochodzi nazwa, pod opieką pani Lucyny Skrudlik-Augustyniak przygotowują naturalne kosmetyki wykonywane sposobem ,,domowym’’. Są to m.in. mydła, sole i mieszanki ziołowe do kąpieli, woreczki zapachowe, potpouri oraz świece do aromaterapii. Tworząc naturalne kosmetyki uczennice chciały zwrócić uwagę na fakt, że do ich stworzenia na własne potrzeby wystarczą produkty obecne na co dzień w kuchni i na łące. Dzięki temu otrzymujemy kosmetyki bezpieczne dla zdrowia i skóry, nie powodujące uczuleń. Wykazują one nie tylko właściwości pielęgnacyjne, ale również lecznicze. Uczennice mogły rozwijać swoje zainteresowania i kreatywność dzięki zakupionym z funduszu sponsora produktom potrzebnym do realizacji projektu.

SP nr 2, Ligota
"Zdolni z Czechowic-Dziedzic" w szkole podstawowej nr 2 w Ligocie · fot. Szkoła Podstawowa nr 2 w Ligocie


Na zajęciach "Zabawa z programowaniem" troje dzieci z klasy 4 pod opieką pani Elżbiety Rogowiec stawiało pierwsze kroki w programowaniu. Najpierw uczniowie brali udział w zajęciach pobudzających kreatywność i twórcze myślenie, gdzie między innymi stworzyli bajki, a potem poznali środowisko Logomocji oraz Scratch. Mimo młodego wieku udało im się stworzyć szereg animacji i gier o coraz większym stopniu zaawansowania. Wzięli również udział w zajęciach z programowaniem specjalnie zakupionych z funduszu sponsora ozobotów - małych robotów, których poczynania można kodować przy pomocy kolorowych flamastrów, albo też korzystając ze strony internetowej podobnej do poznanego wcześniej Scratcha. Było dużo radości i dobrej zabawy.

Na zakończenie zajęć zespoły projektowe wykonają prezentacje multimedialne, w których zaprezentują kolejne etapy swoich prac i efekty końcowe.

Lucyna Skrudlik-Augustyniak, Elżbieta Rogowiec

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.